Коли на 8-му році зрозумів, чого тобі не вистачало весь цей час
Дізклеймер: усі роботи проводились під час блекауту – жодний кіловат електроенергії з загальної мережі не постраждав. Приносимо вибачення перед сусідами, які були вимушені слухати звуки перфоратора та пилососа під час відсутності світла 🤣
Як завжди – будь яка робота у тих, хто не палить, починається з селфі. На фото Я та мій вірний друг і помічник – перфоратор Бош.
Задля збереження нервів сусідів та щоб не було фото-доказів, процес свердління плитки та стіни ми показувати не будемо 🤔 і перейдемо зразу до фіналу
Так… Цей девайс, без якого ми не могли жити майже 8 років, можна використовувати, як підставку для телефона, але насправді він для іншого.
Звичайно ж, це саме підставка Підставка під освіжувач повітря Aquael K10076
Як завжди, в процесі монтажа (не будемо згадувати слово свердління) з’явилась купка сміття, але наш другий друг та товариш пилосос допоміг сховати усі сліди злочину. Да нехай нас знов пробачать сусіди за нехарактерні під час блекауту звуки 😱
Також, окрема подяка, нашим постійним помічникам: інвертору PowMR та батарейці “Сам зробив” з розділу “Енергонезалежність оселі своїми руками“
Коротишка
Не розумію… Хто ліліпутам картки видає?
Активація voLTE та voWiFi в Vodafone Україна
З грудня 2024 Водафон Україна запустила тестову експлуатацію технології VoLTE та VoWiF в Україні. Поки це доступно не в усіх містах, але майже в усіх обласних центрах та метро міста Києва
Детальніше про технології:
VoLTE (Voice over LTE) – технологія здійснення дзвінків через 4G (LTE), завдяки якій звучання голосу співрозмовника передається чітко та якісно.
VoWiFi (Voice over Wi-Fi) – технологія, яка дозволяє телефонувати, приймати виклики через бездротову мережу Wi-Fi навіть там, де слабкий сигнал мобільного оператора.
Особливо, під час блекаутів, нас цікавить останній пункт.
Переваги нових технологій:
Переваги VoWiFi:
Завжди на зв’язку – Телефонуйте та приймайте виклики навіть там, де слабкий сигнал мобільної мережі, завдяки Wi-Fi
Стабільний зв’язок – Дзвінок не перериватиметься, якщо під час розмови ви переходите із зони дії Wi-Fi у зону покриття LTE
Швидкість та якість – Забезпечує швидке з’єднання та кришталево чистий звук, вільний від шуму та перешкод
Вільне користування – Не потребує жодних додаткових оплат для користування послугою
Переваги VoLTE:
Дзвінки та інтернет одночасно – Дозволяє користуватися мобільним інтернетом під час дзвінків
Швидке з’єднання – Значно швидше, ніж звичайні голосові дзвінки
Краща якість звуку – Кришталево чистий звук, вільний від шуму та перешкод
Вільне користування – Не потребує жодних додаткових оплат для користування послугою
Як доєднатися до тестування та активувати VoLTE та VoWiFi від Vodafone Ukraine
Основні етапи:
1) відправте USSD-код для активації *888*7# і дочекайтеся повідомлення про її про успішне завершення
2) Перезавантажте телефон і перевірте статус послуги VoLTE та VoWiFi підключена, для перевірки наберіть USSD-запит: *888*71#
3) Активуйте VoLTE / VoWiFi в своєму смартфоні
Активація VoLTE:
Для активації VoLTE необхідно знаходитись в зоні покриття даної технології.
Apple(iOS):
1. Перевірте версію програмного забезпечення вашого iPhone (має бути від 17.0 і вище). Якщо пропонується оновити – оновіть до останньої запропонованої прошивки:
Параметри → Загальні → Про пристрій → Версія iOS
2. Активуйте VoLTE у налаштуваннях смартфону:
Якщо декілька SIM в смартфоні: Параметри → Стільникові дані → Голос і Дані → Обрати мережу LTE →Увімкнути VoLTE
Якщо 1 SIM в смартфоні або тільки 1 еSIM: Параметри → Стільник → Опції Даних → Голос і дані → Обрати мережу LTE →Увімкнути VoLTE
3. Перевірте підключення до IMS:
Параметри → Загальні → Про пристрій → натискайте на ‘Оператор’ поки не з’явиться ‘IMS-статус: Голос і SMS
Android:
1. Спочатку перевірте версію програмного забезпечення вашого смартфону. Якщо пропонується оновити – оновіть до останньої запропонованої прошивки.
2. Активуйте VoLTE у налаштуваннях смартфону:
Налаштування → Підключення → Мобільні мережі→ Увімкнути «Виклики VoLTE»
Активація VoWiFi:
Для активації VoWiFi спочатку підключіться до мережі Wi-Fi, далі активуйте функцію в смартфоні.
Apple(iOS):
1. Спочатку підключіться до доступної мережі Wi-Fi.
2.Активуйте VoWiFi у налаштуваннях смартфону:
Параметри → Стільникові дані → Оберіть SIM-картку, для якої будете активувати VoWiFi → WiFi виклики→ Увімкнути Wi-Fi виклики на iPhone:
3. Перевірте підключення до IMS:
Параметри → Загальні → Про пристрій → навпроти строки Мережа має бути
Або
Параметри → Стільникові дані → Vodafone UA → Вибір мережі.
Android:
1. Спочатку перевірте версію програмного забезпечення вашого смартфону. Якщо пропонується оновити – оновіть до останньої запропонованої прошивки.
2. Підключіться до доступної мережі Wi-Fi.`}
3. Активуйте VoWiFi у налаштуваннях смартфону:
Налаштування → Налаштування виклику → “Дзвінки за допомогою Wi-Fi”
або
Піктограма Дзвінки (зелена слухавка, де здійснюється набір номеру) → в правому куті натиснути на «три крапки» → «Налаштування виклику» → «Дзвінки за допомогою Wi-Fi»
Також, у вас має з’явитись індикатор VoWiFi на верхній панелі телефону, біля відображення мережі.
Шлях може бути змінено залежно від моделі вашого смартфона.
* Дочекайтеся SMS про підключення послуги (якщо VoLTE/VoWiFi попередньо вже було активовано у телефоні, то SMS мала вже надійти і чекати її не потрібно).
* Користуйтеся послугами зв’язку як завжди, але вже з технологіями VoLTE/VoWiFi.
*Дочекайтеся SMS про підключення послуги “Вітаємо! Тепер вам доступні безкоштовні послуги VoLTE та VoWiFi…”
якщо SMS не надійшло – перезавантажте смартфон.
якщо VoLTE/VoWiFi попередньо вже було активовано у телефоні, то SMS мала вже надійти і чекати її не потрібно;
Особливості активації VoLTE та VoWiFi для телефонів Xiaomi
Якщо ви вже активували, ваш телефон точно підтримує цю технологію, але перемикачі послуги в Налаштування> SIM-карта і мобільні мережі не з’являються, спробуйте примусово провести активацію.
В режимі набору номеру введіть коди:
* # * # 869434 # * # * для активації VoWiFi
* # * # 86583 # * # * для активації VoLTE
Примусова активація не гарантує роботу послуги.
Якщо все зроблено правильно, ваш телефон підтримує послугу і послуга доступна в вашому регіоні, то ви побачите символи в верхній панелі
Докладніше на сайті оператора зв’язку
Зменшення споживання електрики в квартирі за допомогою гибридного інвертора
Було проведено експеримент по зменшенню вартості спожитою електрики за допомогою гибридного інвертора PowMR, набору LiFepo4 акумуляторів, саморобного Wi-Fi модуля та налаштованого Home Assistant.
Основна мета – це переніс споживання електрики з навантаженого для країни денного часу, на нічний час та вторинна мета – зменшення витрат на сплату електрики.
В квартирі, повз інвертор, ввімкнено тільки варильну поверхню. Тобто, незалежно від налаштувань, вона завжди працює від міської мережі, в разі її наявності. Також, в ручному режимі вимушені перемикати мережу, при користуванні духовкою. Її споживання на деяких етапах досягає 3.8 кВт, що в парі з працюючими холодильниками, досягає критичного навантаження та ввімкнення захисту інвертора.
Система повністю працює в автоматичному режимі. Згідно з налаштованими в Home Assistant правилами, з 7-ї ранку і до 23 години вечора, інвертор з сервера, через Wi-Fi модуль перемикається в режим роботи SBU – тобто вихід працює по пріоритетам: сонце -> батарея -> мережа, що означає живлення квартири тільки від батареї, поки заряд на ній не досягне критично-низької напруги, але це не відбувалось жодного разу.
З 23 години вечора та до 7-ї ранку інвертор PowMR автоматично перемикається в режим USB– тобто вихід працює по пріоритетам: мережа -> сонце -> батарея. В цей час, інвертор працює в режимі bypass, тобто внутрішні реле повністю замикають між собою вхідні та вихідні лінії, живлення квартири здійснюється напряму від мережі. Одночасно, інвертор заряджає батарею по нічному тарифу, що вдвічі дешевше денного. Струм заряду обирається самостійно, в мене обмежено 30-40 амперами. За допомогою сценаріїв можна зробити динамічний струм, в залежності від поточної розрядки акумуляторів.
В денний час, інвертор перемикався вручну на зарядку або живлення квартири тільки декілька разів, для швидкісної зарядки батареї струмом 100А, під час масованих ракетних атак орків, на випадок довготривалого прогнозуємого вимкнення електрики.
Отримані результати:
За статистикою попередніх місяців, розподіл добового споживання день/ніч був приблизно на рівні: 25-30% ніч та 75-80% день. Під час проведення експерименту, розподіл добового споживання змістився приблизно до рівнів 10% день та 90% ніч. Орієнтовні втрати на перетворювачі інвертора 5-10%, тобто загальне споживання частково збільшилось, але фінансово, за рахунок нижчих тарифів, це не вплинуло на загальну вартість.
Експеримент цікавий при великих споживаннях. При невеликих споживаннях, значного фінансового прибутку не буде.
Чотири Ока – це чудово, Але з наближенням 10, ще краще :)
Окуляри з змінним коефіцієнтом наближення, додатковою лінзою та підсвіткою.
Зроблено з перероблених пляшок
Якось я забув, що Waze мені якось презентував таку шапку та ще й шарфик десь валяється 🙂
Підключення інвертора до Home Assistant через саморобний Wi-Fi адаптер
В відео показується і розповідається:
– як під’єднати інвертор до WI-FI
– як зробити саморобний WI-FI для інвертора вартістю меньше 3 доларів
– як встановити Home Assistant
– як під’єднати гібридний інвертор до Home Assistant та налаштувати його
– команди керування інвертором
Виготовлення Wi-Fi модуля.
Першоджерело, яке використовувалось для збирання: посилання на відео
Для виготовлення нам знадобиться:
* Найменший, що знайдете DC-DC знижуючий модуль живлення з 12В до 5В – ціна $0,44
* Перетворювач рівнів RS-232 на MAX3232 – ціна $0,28
* ESP контролер аз WI-FI ESP8266, роз’єм по бажанню Type-C чи USB
Після отримання починаємо збирати. Я використовував інструкцію, що надана на GIT-Hub в одном з проектів, що називається SOLAR2MQTT (посилання на джерело). Але чомусь усы полюбляють перетворювач з DB-9 роз’ємом і схему малюють під нього. Тому я вирішив додати пару штрихів, і домалював плату перетворювача з міні платою без роз’єму, щоб було зрозуміло куди падпаювати дроти.
Роз’єм RG45 хоча в мене й є, але сусід, у якого я постійно брав кремпер, мочить орків на ході. Тому знайшов в себе якийсь старий шнурі обрізав кінець і використав його
Збірка тривала максимум пів години. Як не дивно, запрацював с першого разу після прошивки. Прошивку таких контролерів я робив перший раз, але виявилось, що це все просто і зайняло всього пару хвилин. Прошивав я софт, що міститься на раніше вказаному ресурсі Solar2MQTT по інструкції ж звідти
Після першого під’єднання в інвертор, знайшов WI-FI мережу, яку генерує наш модуль (SOLAR2MQQTT-AP), під’єднався до неї і зробив перші налаштування: конфігурація Wi-Fi, адресу сервера, логін та пароль до MQTT брокера.
Після збереження він перезавантажиться, приєднається до вашої мережі і фактично вже почне передавати дані.
Встановлення Home Assistant
Я використовую Ubuntu 23.10. По замовчуванню Home Assistant підтримує тільки Debian, а ті приклади, які я знаходив, або не працювали взагалі, або вимагали старішої убунти. Потім я знайшов сторінку, на якій крок за кроком розповідається Як встановити Home Assistant на Ubuntu 23.10 (посилання на джерело). Нам потрібна версія Home Assistant Supervised. Просто копыюйте ы виконуйте команди крок за кроком
Після встановлення, треба дати декілька хвилин, щоб Home Assistant сам себе завантажив. Робимо перші налаштування, розбираємося з інтерфейсом і починаємо розбиратися з
Як під’єднати гібридний інвертор до Home Assistant та налаштувати їх
Переходимо в магазин доповнень і встановлюємо Mosquitto broker – саме він буде працювати з протоколом MQTT. В конфігурації прописуємо самі ті параметри, які нам потрібно буде внести й в наш Wi-Fi модуль: порти, логин, паролі, … Фактично я в себе вніс тільки логин та пароль, а інше залиши без змін
Далі переходимо в розділ “Інтеграції” та додаємо MQTT та налаштовуємо. Після внесення вже відомих нам портів, адрес, логину та пароля в наш Wi-fi модуль, він почне передавати дані, а Home Assistant їх зберігати. Перша ініціалізація може тривати декілька хвилин.
Команди керування інвертором
Інвертор нам віддає дані, які ми можемо виводити собі на екран, формуючи різні типи відображення. Також можна будувати графіки по усім параметрам, що зберігаються.
але для того, щоб налаштовувати сценарії та скрипти, нам потрібно навчитися, як відправляти команди на інвертор, а також які команди можна відправляти на інвертор і що вони означають.
По перше нам потрібно узнати, який протокол використовує наш інвертор. Це можна побачити в даних, які віддає інвертор в Home Assistant або використовуючи безкоштовний MQTT Explorer
Коли ми узнали протокол ( в моєму випадку PI30), повертаємось знов на гітхаб в проект Solar2MQTT в папку “Protocol” і знаходимо потрібний вам.
Більшість з них схожі між собою. В документах саме й описані команди, які нам треба відправляти, для дистанційної конфігурації нашого гибридного інвертора. Наприклад, ми можемо вмикати та вимикати підсвітку, змінювати режим роботи інвертора SBU та USB, змінювати струм зарядки інвертора в залежності від поточної ситуації або по годинам
Відправляти команди можна вручну за допомогою командної строки, яку описано в відео (посилання на відео), за допомогою безкоштовної програми MQTT Explorer
Якщо ми відправляємо команду на дію (наприклад, змінити струм заряджання), ми отримаємо відповідь ACK, яка підтверджує її виконання. Якщо ми надсилаємо запит даних, то отримаємо назад дані.
Основні команди, які я використовував:
QFLAG – отримання статусів пристрою (підсвітка, сигнал, захисти, … див. інструкцію з описом усіх флагів)
PEx / PDx встановлення флагів пристроїв. PE ввімкнути, PD вимкнути
POP00 / POP02 – режим роботи USB / SBU/ Тобто, наприклад, вдень SBU – сидимо на сонці/батареях, вночі USB – заряджаємо батареї, якщо є необхідність.
MUCHGC002 / MUCHGC010 / … / MUCHGC100 – встановлюємо максимальний струм зарядки батареї
Повне відео де розповідається більше та докладніше на YouTube
А від монітора тепло йде 😜
І камера не заважає
Хлопець росте – новий горщик купляти прийшлося 😜
В нього туалетів за пару років більше, ніж в мене за все життя 😃
Передзаряджання конденсаторів інвертора PowMR (pre-charge)
Попередній заряд конденсаторів гібридного інвертора корисний після його довготривалого відімкнення від батареї у випадку, коли вхідні конденсатори встигли розрядитися.
Для чого це корисно?
1) Струм зарядки конденсаторів перевищує максимально дозволений струм в JK BMS і вона блокує розряд, тобто інвертор не запуститься
2) Великий струм може вивести з ладу польові транзисторі в BMS
3) Великий струм не дуже корисний для самих конденсаторів
4) Саме в мене були випадки видалення усіх налаштувань з інвертора, хоча й може це співпадіння
Для вирішення цього питання існує декілька методів:
1) Звичайна лампа розжарювання. Під’єднуємо її послідовно акумулятору на короткий час. Вона обмежує струм зарядки конденсаторів і не блокує BMS. Коли перестане “блимати”, підключаємо батарею напряму
2) Можна тимчасово (до повного старту інвертора) ввімкнути в BMS режим Emergency – він відключає контроль усіх параметрів і дає зарядитись конденсаторам з початковим великим струмом
3) Можна скоригувати параметр в налаштуваннях BMS “SCP Delay” наприклад, до 3000 мікросекунд. Це час, на якій інвертор дозволить перевантаження по струму.
4) В деяких версіях BMS є окрема функція “precharge“, але в старих нема.
5) А можна створити просту схему попереднього заряду конденсаторів – вартістю до 100 грн.
Нам знадобиться:
1) Резистор керамічний 33 ОМ, 20 Вт. Якщо є більше, то просто буде довше заряджатися.
2) Кнопка натискна (майже будь яка). Бажаний струм комутації 1-2 Ампера. Я використовував непотрібну мені кнопку від BMS
Якщо хочете візуалізацію заряду то додатково:
3) Резистор 2 кОм (0,125 Вт) для обмеження струму через світлодіод
4) Світлодіод. В моєму випадку, світлодіод був в кнопці від JK BMS.
Детально все описано та розказано в відео:
Знешумлення гібридного інвертора PowMR 4.2кВт
Міняємо стандартні вентилятори на звичайні комп’ютерні з зміною конструкції.
Я обрав дешеві кулери Arctic P8 black (ACFAN00147A) – 3000RPM.
Їхніх обертів не вистачає для нормальної вентиляції, тому також було використано самий потужний з рідних вентиляторів – задача якого нагнітати додаткове повітря при досягнені температури на радіаторах 60 градусів. Для керування усіма вентиляторами використано чотири плати регулювання обертів PWM – їх можна об’єднувати парами, завдяки діоду на виході.
Задані параметри регулювання:
Нижній, навпроти великого радіатора: Найнижча швидкість, з 40 градусів до +20 набір швидкості до максимума.
Нижній, навпроти маленького радіатора: Найнижча швидкість, з 30 градусів до +20 набір швидкості до максимума.
Вентилятор нагнітання: постійно вимкнений, 5 швидкість, вмикається з 60 і до +20 набір швидкості до максимума. При зниження температурі до 55 градусів повністю вимикається. Контроль та регулювання температури здійснюється двома платами PWM. Термодатчики закріплені на обидва радіатори
Плати керування закріплені на вентилятори за допомогою термоклею.
Турбо-вентилятор встановлено біля правого заборного отвору, для нагнітання прямо в короб, який формує потік повітря через радіатори. Для зменшення шуму та полегшення забору повітря, зроблено додатковий отвір
Під нижні вентилятори підкладені шайби, для зменшення вібрації. Можливо кріплення будуть ще замінені на Антивібраційні силіконові кріплення для вентилятора
В звичайному режимі роботи працюють тільки тихі вентилятори. Турбовентилятор вмикається тільки при навантаженні інвертора великими споживачами або при зарядці великими струмами.
Повне відео з візуалізацією процесів знешумлення гібридного інвертора PowMR 4.2кВт:
Налаштування BMS та гібридного інвертору
Переривати розряд батареї, також, як і закінчувати її заряд, повинен ІНВЕРТОР, а не БМС.
БМС – це АВАРИЙНИЙ механізм захисту, а не штатний. Він нічого не регулює, тільки розриває заряд/розряд. Тому глибина розряду задається на інверторі, а для БМС задаються граничні пороги захисту, на випадок, якщо інвертор не відпрацював. При нормальному використанні БМС нічого не потрібно відсікати, тільки балансувати ячейки і все. Будь яке спрацювання БМС – це або позаштатна ситуація або щось неправильно налаштовано.
Нижченаведені приклади для сумісної роботи інвертора PowMR 4.2K, БМС JK-B2A8S20P та восьми комірок 280 Ah LiFePO4.
Основні параметри, які задаються в BMS:
Верхні обмеження:
* Cell OVP (3.650 v) – максимальна напруга на комірці. При досягнені цього значення, BMS повністю відімкне заряд
* Cell OVPR (3.600 v) – рівень заряду на комірці, при якому відновиться заряд батареї, якщо його було вимкнено по досягнені максимального рівня Cell OVP (v) на одній з комірок
Нижні обмеження:
* Cell UVP (2.800 v) – мінімальна напруга на комірці. При досягнені цього значення, BMS повністю відімкне розряд
* Cell UVPR (2.900 v) – рівень заряду на комірці, при якому відновиться можливість розряду батареї, якщо її було вимкнено по досягнені мінімального рівня Cell UVP (v) на одній з комірок
Супутні налаштування:
SOC-100% Volt (3.610 v) / SOC-100% Volt (2.890 v) – налаштування для розрахунку залишкової ємності батареї, що виводиться на екран. Параметр є не на всіх ревізіях BMS
Важливо!
Після кожного введення значень, натискати кнопку Ok для збереження в BMS. Якщо внесено некоректне значення, Ви отримаєте повідомлення про помилку. Скоріш за все у вас Cell OVPR (v) більше за Cell OVP (v) – внесіть спочатку більше з них, а потім менше, або навпаки.
* Start Balance Volt (3.45 v) – рівень заряду на одній з комірок, при яких починається процес балансування
* Balance Trig. Volt (0.01 v) – різниця напруги на комірках, яких буде намагатися досягнути балансир при балансуванні?
Інші налаштування, які були відсутні в моїй JK BMS, але я зустрічав їх в налаштування інших BMS:
* Vol. Cell RCV – це необхідна напруга заряду (на комірку). Значення, що батарея запитує (помножена на кількість елементів) від системи заряджання при підключенні через CANbus.
* Vol. Cell RFV – це необхідна плаваюча напруга (на комірку). Це те, що батарея запитує (помножена на кількість елементів) у систему заряджання під час режиму floating, коли підключена через CANbus.
Фактично, це значення Bulk charging voltage та Floating charging voltage, які ми намагаємось передати з BMS в інвертор. В загальному випадку, вони програмуються в налаштуваннях інвертору.
Основні параметри, які задаються в гібридному інверторі:
Важливо!
Вольтметр в інверторі майже завжди показує некоректні дані. Зазвичай менше, ніж реально – 0.1 -0.2 вольт. Порівняйте дані на інверторі з показником на BMS і додавайте різницю при розрахунках
Навожу параметри для 12/24/48 систем – просто перемножую.
* Bulk charging voltage (13.8 / 27.6 / 55.2 + похибка) – максимальна напруга, до якої заряджає інвертор батарею. Після досягнення, він знижую напругу і підтримує заряд в наступному режимі “floating”
* Floating charging voltage (13.4 / 26.8 / 53.6 + похибка) – режим підтримки зарядженої батареї на рівні 3.35в на комірку
* Low DC cut-off voltage (23.2 + похибка) – напруга, при якій інвертор відімкне батарею при розряді. Інвертор її повинен вимкнути швидше, ніж це зробить BMS
* Battery equalization voltage (13.7 / 27.7 / 55.4 + похибка) – режим примусового довготривалого балансування. Після досягнення значення Bulk charging інвертор не знизить напругу до Floating charging, а буде її тримати на вказаному значені впродовж часу, який задається в параметрі Equalization time. Тобто, якщо якісь комірки розбалансовані, а активний балансир не встигає їх збалансувати після зарядки, цей пункт дозволить подовжити і завершити цей процес.
Значення інших пунктів:
Output source priority (USB чи SUB) – пріоритетність хто буде джерелом живлення інвертора. Utility – мережа, Solar – сонце, Battery – батарея
Maximum charging current (не менше ніж 0,5 ємності батареї) – максимальна сума струмів для заряджання від усіх джерел (сонце та батарея)
AС input voltage range (UPS) – в якому діапазоні вхідної напруги йде перемикання на байпас.
Battery type (USE) – якщо ви використовуєте батарею LIFePO4, то тільки USE p ручними налаштуваннями
Auto restart when overload (LtE) – авто рестарт через хвилину після перевантаження. На ваш розсуд, я ставлю enable, щоб не бігати вмикати
Auto restart when over temperature occurs (ttE) – авто рестарт через хвилину після перегрівання. На ваш розсуд, я ставлю enable, щоб не бігати вмикати
Maximum utility charging current (не більше ніж 0,5 ємності батареї) – максимальний струм зарядки батареї. Якщо є можливість, ставте 0,25 ємності батареї, але не більше 0,5.
Charging source priority (SNU) – Які джерела енергії будуть заряджати батарею. SNU – Solar and Utility, тобто сонце та мережа одночасно
Alarm control (bOF) – вимкнути пищалку
Auto return to default display screen – авто повернення на головний екран через якийсь час. Я вважаю, що зручніше не робити це автоматом.
Overload bypass (bYE) – перемикатись на мережу, при перевантаженні в режимі роботи від батареї
Battery equalization – ввімкнути режим періодичного режиму балансування
Grid-tie operation (Off) – тип роботи інвертора – з віддачею електрики в мережу (зелений тариф) чи без.
Попередній допис на цю тему: Енергонезалежність оселі своїми руками
Декомунізація щитка
У зв’язку з реорганізацією, прийшлося змінити деякі позиції та призначення автоматів. Заодно й українізували наліпки.
Енергонезалежність оселі своїми руками
Піддавшись моді, паніці та ажіотажу, а також, бажаючи трошки полегшити своє існування під час блекаутів, зайнялися впровадженням енергонезалежності своєї оселі.
В умовах дефіциту, коли українські споживачі вигребли все і всюди, а також, коли українські бариги продавали все по вартості з коефіцієнтом 2…3…4… почали крок за кроком, розтягнувши це на декілька місяців.
На відомому всім “саморобам” нідерландському сайті nkon.nl було замовлено 8 призматичних комірок 280 Ah LiFePO4 для побудови 24 вольтової батареї (~7000 VA). Чому так? Бо такі були в наявності прямо зараз. Були декілька діб, бо все вигрібали. Доставка через Meest, замовлення розділено на два (на мене та Лєну), у зв’язку з обмеженням по вазі (а на той час ще й по миту). Вартість кожної посилки 230€, враховуючи 44 за доставку. Вага кожної посилки приблизно 25 кг.
Замовлення доволі швидко було відвантажено і рухалось в напрямку Германії, а потім України, поки не прибуло на українську митницю у Львів. Далі… “моя посилка” не зупиняючись поїхала далі і за пару днів кур’єр привіз її мені під під’їзд, а посилка Олени застрягла на два тижні. Причина невідома: товар не підлягає розмитненню, містить усі офіційні документи та інше…
Перша “розпаковка”
Поки їхали акумулятори, були замовлені на аліекспресі BMS (JK-B2A8S20P)
а також інші дрібниці, як то вимикачі, запобіжники, автомати, ….
Під акцію були куплені також “непотрібні” речі, як екран та зарядний пристрій
Час минав,… одна посилка ще висіла на митниці… тому зайнявся виготовленням корпусу.
Згадав, як малювати в ПРО100 та замовляти на Віярі.
Також через ОЛХ було куплені текстолітові прокладки
Нарешті приїхали усі комірки, я їх зміг нормально обміряти для коригування проекту корпуса.
Вони разом:
Виробництво корпусу, його збірка, друк додаткових елементів на 3Д-принтері зайняло тижня два. То одне чекали, то інше…
З “допомогою друзів” були замовлені, виготовлені та обтиснені дроти (35 та 16 квадратів).
і почався процес фіналізації цієї частини проекту…
Відсік комутацій:
Вид зверху
Воно працює!!! Телефони вже можна заряджати! 7-кіловатний повер-банк
Окремий етап процесу – обладнання проводки. Ніхто ж ніколи не думав, що буде потрібна окрема проводка для систем резервного живлення. Тому виходили з того, що маємо, що і де можемо перекомутувати, переробити, змінити, пробурити,… На цьому етапі, блекаути, коли нема напруги, навіть допомогли безпечно поколупатися в щитку при світлі ліхтариків. Мабуть одним з найважчим на цьому етапі було просвердлити два отвори в монолітному бетоні товщиною 40 см.
Полове життя, воно таке )))
Окремий і найважчий етап – інвертор. Їх то нема, то китайці кидають, то морозяться,… а час минає… і кожна затримка, це щонайменш два-три тижня, та і йде він не два тижні з Китая, як маленький товар, а до двох місяців. Нарешті зорі зійшлися і він “поїхав”.
Замовлено було не те, що хотілось, а те, що було в наявності PowMR 4200W 24V DC/ Вартість під акцію в умовах обмежених пропозицій US $265.70
Нарешті його було отримано і зроблено перший пуск, перевірка та попередні налаштування
Як всім відомо, дешеві інвертори доволі шумні, що не зовсім зручно в умовах використання в квартирі. За допомогою додаткових регуляторів обертів було зроблено коригування швидкості в залежності від температури радіаторів.
Все знов зібрано в корпус і почався етап встановлення, свердлення та пуско-налагодження.
На фінальному етапі, отримавши декілька разів помилку перенавантаження по струму при першому пуску, було на всяк випадок реалізовано функцію перед-заряджання конденсаторів інвертора до під’єднання аккумулятора. Ця функція вже програмно реалізована в нових BMS JK, але в моїй версії нема.
Механічні роботи завершено, а додаткові налаштування вже дистанційно підправимо.
А це вже фінал
Що ми отримали?
В умовах вимкнень світла, увімкнувши “режим розумної економії“, ми можемо на акумуляторі протриматись приблизно дві доби. Із глобальних обмежень – нагрівачі: бойлер, варильна поверхня та духовка.
Все інше – мікрохвильовка, світло, техніка, холодильники, й навіть пралка – в звичайному життєвому режимі. Ну й можливість використання кондиціонерів влітку. Можливо це був основний “штовхач”, який підбурив мене на це.
Час заряджання: з 0 до 100%, приблизно 3-3.5 години струмом 100 Ампер. Тобто за 3 години ми отримуємо дводобовий запас електрики.
Орієнтовний бюджет проекту: 1000$
* Комірки Envision 280Ah (8 шт) – 460 євро / 20 тис. грн * 470$
* Інвертор PowMR 4200W 24V DC – 266$
* Блок управління батареєю JK-B2A8S20P – 60$
* Регулятори обертів DC 12V PWM Speed Controller Fan Speed ( 2шт.) – 5$
* Вимикач 300А – 9$
* Запобіжник – 300А – 4$
* Індикатор JIKONG LCD 3.2 – 9$ (опціонально)
* Зарядний пристрій 24 -> Type-С (QC 3.0) / PD3.0 – 6$ (опціонально)
* Автомати – 13$
* Щиток – 3$
* Виготовлення корпусу – 1800 грн / 43$
* Дроти силові, клемники, дроти мережеві – 2000 грн / 47$
* Інше – 2000 грн / 47$
Далі можна детальніше прочитати про Налаштування BMS та гібридного інвертору
Після перукарні…
Хоча б дружина признала 🙂